Pia Lohikoski on ehdolla kevään 2011 eduskuntavaaleissa, koska hänen  mielestään lähiöiden, leikkipuistojen ja työelämän arjen äänten on  tultava kuulluiksi myös päätöksenteossa.

Lohikosken vaalikampanjan teemoina tulevat olemaan ainakin koulutus-  ja työelämäkysymykset, lasten ja vanhusten hyvinvointipalvelut sekä  oikeudenmukainen verotus.

– Pienempien ja heikompien puolta on pidettävä ihan oikeasti, eikä  vain vaalien alla. Mielestäni toisenlainen politiikka on mahdollista  ja siksi tarvitaan suunnanmuutos vasemmalle.

– Päätöksiä ei pidä tehdä sokeasti vain rahan sanelemana, vaan  ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnin ehdoilla, Pia Lohikoski linjaa.

Pia Lohikoski on myös Uudenmaan Vasemmistoliiton piirijärjestön  ehdokas 18.–20.6.2010 Jyväskylässä pidettävässä puoluekokouksessa  valittavaan puoluevaltuustoon ja sen puheenjohtajistoon. Uudenmaan  piiri katsoi kokouksessaan, että sille suurimpana  eduskuntavaalipiirinä olisi eduksi saada lisänäkyvyyttä myös puolueen  johtopaikoilla.