Ehdolla puoluevaltuuston johtoon ja kannanotto vuokra-asuntotuotantoon

Terveisiä Vasemmistoliiton Uudenmaan piirikokouksesta Lohjalta. Kokouksessa tehtiin mm. valintoja kesäkuussa Jyväskylässä pidettävää puoluekokousta varten. Tulin valituksi virallisena piirin ehdokkaana puoluevaltuuston jäseneksi ja ehdokkaaksi myös puoluevaltuuston johtoon.

Kokous hyväksyi aloitteestani myös seuraavan kannanoton, jolla parannettaisiin sekä asunnottomien tilannetta että toteutettaisiin elvyttävää työllisyyspolitiikaa:

Tarvitaan lisää kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja

Vasemmistoliiton Uudenmaan piiri on huolestunut kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen liian vähäisestä rakentamisesta. Sen vuoksi piiri vaatii Helsingin seudun kuntia noudattamaan sitoumuksiaan asuntopoliittisen ohjelman suhteen. Kohtuuhintaisten kunnallisesti tuotettuja asuntojen rakentamista on selvästi lisättävä.

Vaatimus on tänä päivänä tärkeä siksi, että rakentaminen on parasta elvytyspolitiikkaa. Se työllistää sekä rakentajia että välillisesti monia muita. Rakentamisen on oltava sekä ekologista että rakennusalan työehtosopimuksia vastuullisesti noudattavaa. Rakennusurakoitsijoilta ja myös niiden alihankkijoilta on Uudenmaan Vasemmistoliiton mielestä edellytettävä nollatoleranssia työsuhteiden ehtojen ja palkkojen polkemisen sekä harmaan talouden suhteen.